Monday, December 15, 2014

~~ Suka Duka Seorang Crafter ~~

Assalamualaikum w.b.t 
and hye to all...

today minggu ke-3 dalam bulan Disember 2014, ada lagi beberapa hari nak menghabiskan tahun 2014.

ermmmm so apa plan 2015? InsyaAllah semoga dipanjangkan umur, kita akan bertemu lagi kan.. 

ok, nak cerita sikit ni, sepanjang jadi crafter memang banyak yang perlu di tempuh, dari A to Z, heee saya belum sampai Z lagi, masih kat "K" hahaha yea la tu kunun.

firstly, saya bukan lah penjahit yang tegar, mulanya saya bercita-cita menjadi penjahit pakaian yang termasyhur la sangat, siap beli mesin jahit lagi masa tu.
alhamdulillah memang saya dapat 1 biji mesin jahit tangan (Manual) ok hahaha.

orang kata, kalau xda basic / minat memang tak jadi. xpa saya cuba sehingga saya jumpa 1 jenis fabric yang di panggil "FELT" , saya research apa tu benda, now alhamdulillah dapat.. heheheh comel-comel semua... :)


dengan modal RM 5, saya pun beli la fabric yg seangkatan dengannya, hahaha memang enjy masa tu, dan dengan berbesar hati open tempahan.

dan kemudian, saya mencuba something yang lain iaitu "BUNGA KEMBOJA" pada mulanya bikin mo d kasi humban saja tu bunga, dah la nda cantik, buruk pla tu, tapi sy try belajar dari Mr. Google dapat, so sy study n now i am flower girl hahaha..


untuk pengetahuan semua, saya tak belajar kat kelas, saya hanya berpandukan INTERNET 100% hehehe
kalau customer tanya saya belajar kelas apa? sy kata sy xikut kelas, just internet saja.

ini lah kebaikkan internet, bukan untuk suka2 kalau bagi saya la, saya follow internet sebab saya suka mencari something yang new, yang boleh buat duit.


ermmm macam tu juga dengan media sosial seperti :-

Facebook
Instagram
Tweeter
etc

saya gunakan mereka untuk mencari sumber pendapatan yang lain. so alls, kalau nak berbisnes tu jangan salah gunakan internet..
esehhhh haahaha..








No comments:

Post a Comment

terima kasih